13 Nisan 2015 Pazartesi

MÜCEDDERE PİLAVI



MALZEMELER:

  • 2 su bardağı bulgur
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1,5 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 adet orta boy kuru soğan
  • yarım çay bardağı zeytinyağ
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı soğan
YAPILIŞI:
Mercimeği ayıklayın,yıkayın su ile 10-15 dakika pişirin,daha önceden mercimeği ıslatmaya gerek yok hemen pişiyor. Karamelize yapmak için çok az yağdan ayırıyoruz geri kalan yağ ve yarım soğanı küçük küçük doğrayıp hafiften kavuruyoruz salçayı da ekledikten sonra bulguru ve haşlanmış mercimeği de koyarak üstüne silme geçecek kadar sıcak su ekliyoruz.Ben mevcut tavuk suyu kullandım çok daha lezzetli oldu.Tuz ve birazda beyaz karabiber ve pulbiber kullandım.Kısık ateşte pişirmeye bırakırken diğer tarafta üstü için karamelize soğanı hazırlıyoruz.çok az ayırdığımız yağı ve 1.5 adet kuru soğanı ay ay doğrayıp şekeri ve tuzu ekleyerek karamelize ediyoruz.pişen ve demlenen pilavın üzerine soğanı dağıtıyoruz. AFİYETLER OLSUN..SEVGİYLE

21 yorum:

  1. pilava dayanamayan ben:))) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli bir pilav oluyor bu,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık ilk defa duydum blokları gezmek iyi oluyor sayenizde farklı lezzetler öğreniyoruz emeğinize sağlık afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  4. isim çok farklı ama lezzeti tahmin edebiliyorum Ellerinize sağlık...)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Bayılırım ellerinize sağlık.
    Afiyetler olsun,çok güzel görünüyor .
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bayılırımmm,Rahmetli babam Kilis'liydi oralarda çok yapılır yanın da turşu olsun başka hiç bir şeye gerek yok:))) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. harika bir tarif, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Annem de çok yapar. Yanına da turşu ..hıım nefis oluyor. Ellerinize sağlık.,

    YanıtlaSil
  10. Karamelize sogani cok severim, nefis bir bulgur pilavi ile de eminim harika olmustur :) Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  11. Duymamıştım ben bu pilavı hiç. Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  12. offf offf offf tam yemelik :) ama ben rejimdeyim az sonra gidip bu pilavı hayal ederken zeytinyağlı barbunya yiyeceğim :D

    YanıtlaSil
  13. Çok sağlıklı Ellerinize sağlık nefis olmuş. Karamelize soğan ayrı bir lezzet katmıştır.

    YanıtlaSil
  14. ismini bilmiyordum ama,yedim bu pilavı ben elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Harika gözüküyor.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  16. severek yedıgım bır pilav ellerınıze saglık :) LEZZET TRAMVAYI

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  18. Karamelize soğan çok lezzet vermiştir, elinize sağlık.

    YanıtlaSil