19 Haziran 2015 Cuma

FELLAH KÖFTESİ


Semizotunu nasıl yapsam diye düşünürken hemen aklıma Semizotu yatağında fellah köftesi yapmak geldi,çok leziz ve iştah açıcı oluyor. Ben Adana geliniyim,#fellahkoftesi ni rahmetli kayınvalidem yapardı ondan öğrendiğim kadarıyla acizane yapmaya çalışıyorum..


YAPILIŞI:

1 çorba kasesi ince bulguru sıcak su ile ıslatıyorumBulgurumuz şişerken ben iki küçük soğanı rondodan geçirdim,1'er kaşık domates ve biber salçası koyuyorum,pulbiber, karabiber, kimyon ve tuz katıyorum güzelce yoğurduktan sonra 1 yumurta ve 1 bardağa yakın un koyuyoruz, yoğurduktan sonra elimi çok hafif ıslatarak şekil vermeye başladım, kaynar suya atıp köfteleri haşladım süzerek alıp ardından pulbiberli yağda çevirdim ve sarımsaklı yoğurtlu semizotu salatasının üzerine döküp servis yaptım.. Hepsi bu kadar.
 

Sevgiyle kalın


1 yorum: